عضو فعال کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

۱۳۹۹ آبان ۸, پنجشنبه

سکینه پروانه از زندان اوین به مکان نامعلوم منتقل شد

 

http://hoghooghbashariyat.blogspot.com

سکینه پروانه، زندانی سیاسی که دوران محکومیت ۵ سال حبس خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کرد، روز سه‌شنبه ۶ آبان‌ماه از زندان اوین به مکان نامعلوم منتقل شد.

به گزارش  ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۶ آبان‌ماه ۱۳۹۹، سکینه پروانه، زندانی سیاسی از بند زنان زندان اوین به مکان نامعلوم منتقل شد.حق بشریت

از دلایل انتقال خانم پروانه تا زمان تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست؛ با این حال احتمال می‌رود با توجه به انتقال هفته گذشته یاسمن آریانی، منیره عربشاهی، نسرین ستوده و سمانه نوروز مرادی، چهار زندانی سیاسی از بند زنان زندان اوین، به زندان‌های کچویی کرج، قرچک ورامین و زندان لاکان رشت، خروج خانم پروانه از زندان اوین نیز به منظور انتقال به زندان دیگری صورت گرفته باشد.

سکینه پروانه در نیمه دوم سال ۹۸ توسط نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و پس از یک هفته نگهداری در بازداشتگاهی در مریوان و ۳ روز در سنندج، به بازداشتگاه اطلاعات سپاه تهران موسوم به بند ۲_الف زندان اوین منتقل شد. خانم پروانه پس از چند روز به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و سپس اوایل اسفند ۹۹ به بند زنان زندان اوین منتقل شد. خانم پروانه فروردین امسال در پی شعارنویسی در زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد. انتقال خانم پروانه به زندان قرچک همراه با توهین و ضرب و شتم بوده است. وی به مدت چهار روز با دستبند و پابند در سلول انفرادی این زندان نگهداری شده و سپس به بیمارستان روان‌درمانی امین‌آباد در تهران منتقل و پس از ۲۵ روز به بند قرنطینه زندان قرچک ورامین منتقل شد. او نهایتا اواسط تیرماه امسال از زندان قرچک ورامین به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

خانم پروانه نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “عضویت در گروه یا دستجات معاند نظام با هدف بر هم زدن امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و از باب مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت از عضویت در دستجات سیاسی محکوم شد. گفته می شود که پرونده دیگری نیز همچنان برای خانم پروانه مفتوح است.

سکینه پروانه پیشتر طی یادداشتی که توسط هرانا منتشر شد، روند بازداشت و آخرین وضعیت خود را شرح داد. خانم پروانه در بخشی از یادداشت خود گفته بود: «من به عنوان یک شهروند حتی از داشتن وکیل مدافع نیز محروم شدم و وکیل من آقای پیام درفشان نیز اخیرا بازداشت شده است.»

سکینه پروانه، فرزند حسن، متولد ۱۳۶۷ از کردهای کرمانج اهل استان خراسان رضوی است.