عضو فعال کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

۱۳۹۹ آبان ۳۰, جمعه

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه؛ دلیل خودسوزی عدم تمدید بیمه کارگری است/ او تهدید به خودسوزی کرده بود

http://hoghooghbashariyat.blogspot.com

 در پی خودسوزی و مرگ یک کارگر در مقابل سندیکای کارگری کرمانشاه، مدیرکل تامین اجتماعی این استان علت اقدام این شهروند را مخالفت انجمن کارگران ساختمانی استان با تمدید دفترچه بیمه درمانی وی عنوان کرد و افزود “وی پس از جدال لفظی با منشی انجمن، تهدید به خودسوزی کرده بود”. معاون استاندار کرمانشاه نیز مدعی شده که مقصران حادثه خودسوزی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی می شوند.#حق_بشریت

 به نقل از ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: “مقصران حادثه خودسوزی کارگر کرمانشاهی مقابل ساختمان انجمن کارگران ساختمانی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند”.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این خصوص گفت: “فرد مذکور برای تمدید بیمه خود به عنوان کارگر ساختمانی به انجمن کارگران ساختمانی استان مراجعه کرده بود و تقاضای تمدید عضویت می‌کند که کارشناسان این انجمن پس از حضور در محل کار وی را با لباس مکانیکی خودرو می‌بینند و با تمدید درخواست وی (بیمه کارگری) مخالفت می کنند”.

ایمان بیوس ادامه داد: “این فرد به منظور رسیدگی به درخواستش روز بعد به انجمن مراجعه کرده و پس از جدال لفظی با منشی، تهدید به خودسوزی می کند”.

وی افزود: “متاسفانه فرد مذکور پس از جدال لفظی خود را در مقابل انجمن به آتش می‌کشد و در نهایت به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل می شود و پس از بستری شدن فوت می‌کند”.

 براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی فرد مذکور با هوشیاری به بیمارستان مراجعه می کند و به دلیل سوختگی ۱۰۰ درصدی بستری می شود که در نهایت پس از گذشت ساعتی به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست می دهد.

 روز چهارشنبه ۲۸ آبان ۹۹، یک کارگر ۴۵ ساله در مقابل سندیکای کارگری کرمانشاه، اقدام به خودسوزی کرد و پس از انتقال به بیمارستان، به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.