عضو فعال کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

۱۳۹۹ آبان ۲۶, دوشنبه

خودکشی یک دختر نوجوان در رامهرمز/ از ابتدای مهرماه؛ خودکشی ۵ دانش آموز رامهرمزی

http://hoghooghbashariyat.blogspot.com

 

ک دختر دانش آموز ۱۵ ساله در شهرستان رامهرمز از طریق حلق آویز کردن اقدام به خودکشی کرد و روز جمعه ۲۲ آبان‌، جان خود را از دست داد. از ابتدای مهرماه، ۵ مورد خودکشی دانش آموزان در این شهرستان رخ داده است. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.#حق_بشریت

به نقل از عصر ایران، یک دختر دانش آموز در شهرستان رامهرمز واقع در استان خوزستان از طریق حلق آویز کردن اقدام به خودکشی کرد و روز جمعه ۲۲ آبان ۹۹، جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، این دانش آموز ۱۵ ساله در عین بی اطلاعی و بی‌خبری خانواده‌اش و نا روشن بودن علت این عمل خود را حلق آویز میکند که پس از چندی منجر به فوت وی می‌شود، این در حالی است که از اول مهرماه سال جاری ۵ خودکشی مشابه در میان دانش‌آموزان این شهرستان رخ داده است.

فردین آذریان خبرنگار محلی خوزستان، در گزارشی نوشت: “خودکشی چند دانش آموز نوجوان رامهرمزی در ماه های اخیر، نگرانی های بسیاری برای خانواده ها ایجاد کرده است”.

رستمی رئیس آموزش و پرورش رامهرمز اختلافات خانوادگی، تعصبات کورکورانه، تعرضات فکری و عاطفی و عدم پاسخگویی به نیازها و اقتضائات زیستی را از علت‌های این رخداد تلخ‌ عنوان کرده است.

به گفته وی؛ از ۲۷ هزار دانش آموز رامهرمزی دستکم ۴ هزار دانش‌آموز از داشتن تلفن همراه برای ادامه تحصیل در سال جدید تحصیلی محروم بوده‌اند.

 رئیس اداره آموزش و پرورش رامهرمز همچنین به صراحت دلیل خودکشی یکی از دانش‌آموزان دختر را مخالفت خانواده با تهیه تلفن همراه و عدم امکان ادامه تحصیل این نوجوان عنوان کرده است.

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.