عضو فعال کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

۱۳۹۹ آذر ۱۶, یکشنبه

وبازهم در ادامه تجمعات اعتراضی امروزدستکم6 تجمع اعتراضی دیگر انجام شد

http://hoghooghbashariyat.blogspot.com

 طی روز گذشته و امروز شنبه ۱۵ آذر، جمعی از کارکنان شهرداری صیدون باغملک در مقابل ساختمان شهرداری این شهرستان، جمعی از کارگران فضای سبز شهرداری بندر لنگه در دفتر امام جمعه این شهرستان، شهروندان شهر بندر امام خمینی (سربندر) در مقابل دادگستری، بخشداری و شهرداری این شهر، شماری از کشاورزان و مالباختگان منطقه چغامیش در شهرستان دزفول در مقابل فرمانداری این شهرستان، شماری از شهروندان ماهشهر در مقابل این شرکت و گروهی از پزشکان خانواده در استان فارس در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی شیراز، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.#حق_بشریت

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹، جمعی از کارکنان شهرداری صیدون باغملک، در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود، در مقابل ساختمان شهرداری این شهرستان تجمع کردند.

یکی از کارکنان این شهرداری گفت: “از ابتدای سال جاری ۸ ماه حقوق و یک سال بیمه کارکنان پرداخت نشده است و هزینه‌های درمان را به‌صورت آزاد پرداخت می‌کنیم. هیچ‌کدام از وعده‌هایی که مسئولین برای پرداخت معوقه داده‌اند محقق نشده و مشخص نیست مطالبات کارکنان چه زمانی پرداخت می‌شود”.

وی افزود: “در اعتصابی که هفته گذشته داشتیم، شهردار صیدون قول برطرف شدن مشکلات را در سریع‌ترین زمان ممکن داد اما تا امروز هیچ اتفاقی صورت نگرفته و این دومین تجمع کارکنان است”.

کارکنان معترض،عنوان کردند: “اعضای شورا به فکر منافع شهر و مشکلات کارگران نیستند و به فکر حواشی هستند و هیچ توجهی به مشکلات کارگران و کارمندان این‌ مجموعه ندارند”.

آن‌ها می‌گویند: “در سفر دو ماه پیش استاندار خوزستان و نماینده ایذه و باغملک، به شهر صیدون، مصوبه‌ای جهت پرداخت حقوق کارکنان شهرداری تهیه و تنظیم شد اما متأسفانه این مصوبه تنها روی کاغذ نوشته شد و خروجی مطلوبی به دنبال نداشت”.

تجمع کارگران فضای سبز شهرداری بندر لنگه

به گزارش ایلنا، دیروز جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹، جمعی از کارگران فضای سبز شهرداری بندر لنگه با برگزاری تجمع اعتراضی در دفتر امام جمعه این شهرستان خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

دلیل تجمع این کارگران پرداخت نشدن دست‌کم ۴ ماه از معوقات مزدی عنوان شده است. در عین حال چندین ماه حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

این کارگران که بخشی از نیروهایی هستند که از طریق شرکت‌های پیمانکاری در شهرداری بندر لنگه مشغول کارند عنوان کردند: “مجموع کارگران پیمانکاری شاغل در مجموعه شهرداری بندر لنگه سال‌هاست که با عدم دریافت به موقع معوقات مزدی روبرو هستند”.

تجمع شهروندان ساکن سربندر

به گزارش عصرجنوب، امروز شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹، شهروندان شهر بندر امام خمینی (سربندر) در اعتراض به سو مدیریت و عدم رسیدگی به آبگرفتگی های پس از بارندگی‌های اخیر در مقابل دادگستری، بخشداری و شهرداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

طی روزهای اخیر در سایه بی توجهی مسئولان و فقدان مدیریت کارامد شهری، به دنبال بارندگی، خیابان ها و منازل مردم سربندر دچار آبگرفتگی شده و زندگی را برای ساکنین این مناطق دشوارتر کرده است.

تجمع کشاورزان و مالباختگان دزفول

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹، شماری از کشاورزان و مالباختگان منطقه چغامیش در شهرستان دزفول، با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری این شهرستان، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این افراد دلیل تجمع خود را اعتراض به کلاهبرداری صورت گرفته از آنها توسط یک شرکت در شهرستان بابلسر، عنوان کردند و خواستار رسیدگی به این پرونده شدند.

تجمع شهروندان ماهشهر

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹، شماری از شهروندان ماهشهر در اعتراض به استخدام کارگران غیربومی در شرکت پتروشیمی کارون، در مقابل این شرکت تجمع کردند.

این تجمع کنندگان خواستار استخدام افراد بومی در این شرکت هستند.

تجمع پزشکان خانواده استان فارس

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹، گروهی از پزشکان خانواده در استان فارس، در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی دست به تجمع اعتراضی زدند.

آنها دلیل این تجمع خود را عدم پرداخت معوقات مزدی، حق بیمه و سرانه خود عنوان کردند.