عضو فعال کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

۱۳۹۹ دی ۱۰, چهارشنبه

فقدان زیرساخت های درمانی در هلیلان مرگ کودک ۴ ساله را در پی داشت


 یک پسر چهار ساله اهل روستای گلدره‌‌ از توابع هلیلان پس از به زمین افتادن و مجروح شدن، به دلیل نبود زیرساخت‌های درمانی در این روستا و حتی نزدیک شهر تا انتقال به کرمانشاه در راه بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد. این در حالی است که یکی از بزرگترین مشکلات شهر هلیلان و توابعش عدم برخورداری از مراکز درمانی مجهز است که مردمان این منطقه را مجبور به سفر به دیگر شهرهای مجاور می‌کند.

 به نقل از فارس، یک کودک چهار ساله اهل روستای گلدره‌‌ از توابع شهرستان هلیلان به دلیل نبود زیرساخت‌های درمانی در این منطقه تا انتقال به کرمانشاه در راه بیمارستان فوت کرد.

براساس این گزارش به گفته‌ عزت‌الله نیرومند عموی کودک فوت شده: “برادر زاده‌ام کورش نیرومند روز حادثه پس از به زمین افتادن از هوش می‌رود و با توجه به عدم وجود بیمارستان و مراکز درمانی در شهرستان هلیلان و به تبع آن روستای زردلان، برادر زاده‌ام را به کرمانشاه انتقال دادیم”.

وی با بیان اینکه متاسفانه این انتقال نتیجه بخش نبود، افزود: “بر اساس گفته‌ی پزشکان در صورتی که برادر زاده‌ام سریع‌تر به مراکز درمانی انتقال داده می‌شد امکان نجات وی وجود داشت و شاهد مرگ او نبودیم”.

بخش هلیلان دارای جمعیت حدود ۱۵ هزار نفری است که از امکانات در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف محروم است که بیکاری، نبود امکانات بهداشتی و درمانی، جاده‌های نامناسب، دوری از مرکز استان و… باعث شده این منطقه یکی از محروم‌ترین مناطق استان ایلام لقب گیرد.

یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان هلیلان عدم برخورداری از مراکز درمانی مجهز است که مردمان این دیار را مجبور به سفر به دیگر شهرهای مجاور و حتی استان کرمانشاه برای درمان می‌کند.