عضو فعال کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

۱۳۹۹ آذر ۱۲, چهارشنبه

ادامه روند تجمعات اعتراضی(امروزدستکم ۲ تجمع اعتراضی برگزار شد)

http://hoghooghbashariyat.blogspot.com

 امروز چهارشنبه ۱۲ آذرماه، شماری از کارگران روزمزد مشهد در مقابل ساختمان تامین اجتماعی این شهرستان و همچنین جمعی از توان‌ یابان در مقابل درب ساختمان پاستور نهاد ریاست جمهوری، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.#حق_بشریت

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱۲ آذرماه ۹۹، شماری از کارگران روزمزد مشهد در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان تامین اجتماعی این شهرستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

این کارگران ضمن رونمایی از اعتراض نوشته هایی، نسبت به عدم پرداخت بیمه بیکاری، عدم امنیت شغلی، امرار معاش ضعیف و دیگر مشکلاتشان فریاد دادخواهی سر دادند.

http://hoghooghbashariyat.blogspot.com

فصل زمستان به طور معمول فصل بیکاری کارگران است و اغلب آن‌ها که بیمه نیستند در این ماه‌ها درآمدی ندارند. از زمستان سال گذشته وضعیت کارگران بدتر شد و همه‌گیری کرونا بیکاری گسترده این کارگران را فراهم آورد.

تجمع توان‌‌یابان در تهران

به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه ۹۹، جمعی از توان یابان در اعتراض به اجرایی نشدن قانون معلولان، ضمن سر دادن شعارهایی در مقابل درب ساختمان پاستور نهاد ریاست جمهوری، تجمع اعتراضی بر پا کردند.

تجمع کنندگان خطاب به مسئولان کشور «معیشت شایسته حق مسلم ماست» و «قانون معلولان اجرا باید گردد» را شعار می‌دادند.

لازم به ذکر است، روز بین المللی افراد توان‌یاب از سال ۱۹۹۲ که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد، هر ساله در ۱۲ آذر یا ۳ دسامبر برگزار می‌شود. هدف از گرامیداشت این روز بالا بردن فهم درباره مسائل مربوط به ناتوانی‌های جسمی و بسیج کردن حمایت مردمی برای بالا بردن جایگاه، حقوق و بهبود وضعیت افراد ناتوان است.

http://hoghooghbashariyat.blogspot.com