عضو فعال کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

۱۳۹۹ آذر ۲۱, جمعه

اقدام به خودکشی یک دختر نوجوان در سمنان


 روز پنجشنبه ۲۰ آذرماه، یک دختر نوجوان حدودا ۱۸ ساله در سمنان قصد پرتاب کردن خود از روی پل را داشت که با مداخله نیروهای امداد و نجات از اقدام وی جلوگیری شد. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به نقل از رکنا، یک دختر نوجوان حدودا ۱۸ ساله در سمنان قصد داشت با پرت کردن خود از روی پل دست به خودکشی بزند.

رییس سازمان آتش نشانی سمنان گفت: در پی تماس شهروندان مبنی بر حضور دختری بالای پل محب شاهدین و اقدام به خودکشی وی، ستاد فرماندهی نیروهای امداد و نجات ایستگاه شماره یک سازمان را به همراه دو دستگاه خودرو و ۶ نفر آتش نشان به محل اعزام کرد.

اسمعیل پور افزود: “نیروها به محض رسیدن مشاهده کردند دختر جوانی حدوداً ۱۸ ساله با رفتن به لبه پل قصد انداختن خود را دارد”.

وی در ادامه یادآور شد: “با توجه به شرایط موجود نیروهای آتش نشان به دو تیم عملیاتی تقسیم شده و گروه اول با تکنیک های روانی و صحبت های روانشناختی شروع به صحبت کردن با فرد مورد نظر کرده و گروه بعدی از طرف دیگر و با سرعت عمل در لحظه مناسب دختر جوان را نجات داده و به محل امن انتقال دادند”.

او در پایان عنوان کرد: “با توجه به حضور و همکاری نیروهای انتظامی و اورژانس فرد مورد نظر که دچار شوک روحی شده بود تحویل عوامل اورژانس در محل داده شد”.

در این گزارش به دلایل و انگیزه اقدام به خودکشی این نوجوان اشاره ای نشده است.