بررسی جدول شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در مهرماه سال ۹۹ نشان می دهد که در گروه خوراکیها و آشامیدینیها، شاخص روغن و چربی ها با ۱۶.۲ درصد، شیر، پنیر، تخممرغ با ۷.۷ درصد، سبزی و حبوبات با۷.۶ درصد و چای، نوشابه و آب میوه با ۷.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.حق بشریت
همچنین در شاخص غیر خوراکی ها، شاخص حمل و نقل ۱۷ درصد، زیرگروه آب، برق سوخت با ۱۲.۸ درصد و همچنین خدمات و نگهداری با ۸.۵ درصد و مبلمان و لوازم خانگی با ۸.۲ درصد بیشترین رشد قیمت را داشتهاند.