عضو فعال کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

۱۳۹۹ آذر ۶, پنجشنبه

اقدام به خودسوزی یک زندانی در زندان ارومیه

http://hoghooghbashariyat.blogspot.com

 یک زندانی در زندان ارومیه امروز چهارشنبه ۵ آذرماه به نشانه اعتراض نسبت به وضعیت خود، اقدام به خودسوزی کرد و از ناحیه پا دچار سوختگی شد. این زندانی پیشتر نیز در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه با طرح خواسته آزادی از زندان با دوختن لب‌هایش اعتصاب غذا کرد و دو روز بعد با وعده مساعد مسئولان به اعتصاب خود پایان داد.#حق_بشریت

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۳۹۹، یک زندانی در زندان ارومیه به نشانه اعتراض نسبت به وضعیت خود، اقدام به خودسوزی کرد و از ناحیه پا دچار سوختگی شد.

این زندانی که هویت وی توسط هرانا “حجت کاظم نژاد از خوابگاه ۱-۲ زندان ارومیه” احراز شده است، امروز در مقابل اتاق افسرنگهبانی زندان اقدام به خودسوزی کرد و یکی از پاهایش دچار سوختگی شد. وی هم اکنون جهت درمان به بهداری زندان منتقل شده است.

یک منبع مطلع از شرایط این زندان در این خصوص به هرانا گفت: “آقای کاظم نژاد امروز سر خود را گچ گرفت و در مقابل افسرنگهبانی خودش را آتش زد. ماموران او را به بهداری زندان منتقل کردند و در تلاش هستند تا گچ دور سرش را باز کنند”.

آقای کاظم نژاد که از بابت اتهام نزاع دسته جمعی به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه، ۱۸ روز پس از پایان دوره محکومیت خود و ممانعت از آزادی وی، با طرح خواسته آزادی از زندان با دوختن لب‌هایش اعتصاب غذا کرد و دو روز بعد با وعده مساعد مسئولان به اعتصاب خود پایان داد.

گفته می‌شود که دادگاه در پاسخ به پیگیری‌های این زندانی و خانواده‌اش مدعی شده پرونده وی گم شده است.

حجت کاظم نژاد، ۳۳ ساله، متاهل در خوابگاه ۱_۲ زندان ارومیه بسر می‌برد.