عضو فعال کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

۱۳۹۹ آذر ۱۰, دوشنبه

امروزدستکم ۳ تجمع اعتراضی در ایران برگزار شد

http://hoghooghbashariyat.blogspot.com

 طی روزهای گذشته و امروز دوشنبه ۱۰ آذر، جمعی از جوانان جویای کار روستای شهرویی از توابع بهبهان، در مقابل درب ورودی پالایشگاه بیدبلند ۲ این شهرستان، شماری از کارگران شرکت «ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز» در محل کار خود و گروهی از پرستاران مراکز درمانی سنندج در مقابل اداره بهداشت استان کردستان واقع در این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.#حق_بشریت

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹، جمعی از جوانان جویای کار روستای شهرویی از توابع بهبهان، در مقابل درب ورودی پالایشگاه بیدبلند ۲ این شهرستان، تجمع کردند.

این افراد نسبت به بیکاری و نبود شغل اعتراض کرده و خواستار اشتغال زایی در این منطقه شدند

تجمع پرستاران مراکز درمانی سنندج

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز شنبه ۸ آذر ماه ۹۹ گروهی از پرستاران مراکز درمانی سنندج در مقابل اداره بهداشت استان کردستان واقع در این شهر، تجمع کردند.

این افراد نسبت به عدم پرداخت مطالبات مزدیشان معترض هستند.

پرستاران معترض می گویند، به مدت یک سال از دریافت حقوق محروم مانده‌اند و همچنان در انتظار پرداخت معوقات سال ۹۸ خود از جانب وزارت بهداشت هستند.

تجمع کارگران شرکت «ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز»

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹، جمعی از کارگران شرکت «ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز» در اعتراض به عملکرد مدیریت جدید این شرکت، در محل کار خود دست به تجمع زدند.

کارگران معترض گفتند: “تیم مدیریتی که اخیرا در شرکت مستقر شده، نمی‌تواند شرکت را به بهروه‌وری و رونق برساند.

این کارگران با ابراز نگرانی در مورد آینده شغلی خود، از دولت درخواست کردند به وضعیت بغرنج کارخانه «ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز» مسئولانه ورود کرده و امنیت شغلی را به کارگران بازگردانند.

کارگران «ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز» ضمن ابراز نگرانی از آینده شرکت، خواستار واگذاری آن به شرکت صنایع گسترش ایران شده و افزودند: “مدیریتی که اخیرا از سوی سازمان گسترش به شرکت وارد شده تجربه و تخصص کافی را برای مدیریت ندارد و نیامده موجب ناراحتی کارگران شده است.”

آنها با بیان اینکه ما خواستار تغییر تیم مدیریتی فعلی هستیم و سازمان گسترش باید منابع مالی این شرکت را تامین کند، ادامه دادند: “درخواست کارگران تداوم تولید و پرداخت منظم حقوق است.”