عضو فعال کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

۱۳۹۹ آذر ۱۰, دوشنبه

افزایش میزان قرار وثیقه؛ شهره حسینی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد

http://hoghooghbashariyat.blogspot.com

 شهره حسینی، مترجم و فعال مدنی روز شنبه ۸ آذرماه پس از حضور در دادسرای اوین با افزایش میزان وثیقه مواجه و به زندان اوین منتقل شد. خانم حسینی مهرماه امسال توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. او نهایتا پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.#حق_بشریت

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۸ آذرماه ۱۳۹۹، شهره حسینی، مترجم و فعال مدنی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

خانم حسینی در تاریخ ۱۱ مهرماه امسال توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۱۵ مهرماه با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

ماموران در زمان بازداشت شماری از وسایل شخصی او از جمله، لپ‌تاپ، تلفن همراه، اسناد و مدارک شخصی را ضبط کرده با خود برده بودند.

اتهامات مطروحه علیه خانم حسینی در دوران بازجویی همکاری با یکی از گروه‌های معاند نظام و تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.

وی مجددا در تاریخ ۸ آذرماه به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی حاجی مرادی احضار شد اما پس از حضور در دادسرا با افزایش مبلغ وثیقه به ۱ میلیارد تومان مواجه و بازداشت شد. او پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شد.

به گفته یک منبع مطلع امروز دوشنبه ۱۰ آذرماه پس از مراجعه خانواده این شهروند، بازپرس پرونده از قبول قرار وثیقه و آزادی خانم حسینی امتناع کرده است. وی تاکنون از برقراری حق تماس تلفنی محروم مانده است.